catatan pujaan

Monday 25 March 2013

AIR MATA IBUKU


ENGKAU YANG TERINDAH BUATKU IBU ..
 , ya tuhan ku kau berikan lah ibuku kekuatan untuk dia supaya lebih cekal untuk menghadapi ujian mu ,, untuk dia sentiasa tawakal atas segala yang kau berikan ,, wahai tuhanku diri ini tidak sanggup melihat air mata nyer menitis kerana diri ini rasa seperti diriku yang telah menyeksa dia . tuhanku berikan lah hambamu ini peluang agar sentiasa membuat nyer tertawa kembali ..
aku tidak mampu membuatnyer bahagia seperti org lain tapi izinkan lah hambamu ini mbuatkan hidup nyer bahagia tanpa kekeluhan , kelesuhan,dan pasrah menghadapi ujianmu ,...

 ku sedari tuhanku ..hanya dirimu yang memakbulkan segala doa 
padamu tuhanku ku bersujud ku mohon berikan lah hambamu ini peluang untuk membuktikan pada semua org yang hambamu boleyh berjaya meski tanpa sokongan seorang ayah ,, aku ingin menyambung hajat arwah ayahku sebelum dia pergi tinggalkan kami ...
tuhan ku benare amat terhina rasa diri ini cacian org yang mbuatku runtuh ..hinaan yang mbuat aku merintih ..kau ampunkan lah mereka tuhanku ,, sesungguhnyer mereka insan yang lemah ..

 wahai sang pencipta ilahi , ku sedari diri ini telah banyak mlalukan laranganmu izinkan lah diri ini bersujud memohon keampunan padamu , izinkan diri ini juga untuk meminta 1 permintaan supaya berikan lah keluargaku sebuah kebahagian seperti org lain, ku mahu adik2 ku berkumpul semula . ku ingin kan sinar kebahagian buat keluarga ku terutama pada ibuku ..

 ya allah aku telah gagal, membuatkan ibu tertawa kerana sikap ku yang terlampau menaruh harapan pada org,sikap ku yang keterlaluan  hingga membuatkan aku jatuh ,, tuhan ku aku buat itu semua kerana hambamu ini ingin menumpang kasih pada orang .tapi pengajaran yang ku perolehi banyak !! baru kini ku sedari tuhan ku !! bahawa tiada kasih yang sehebat ibu dan ayahku . bagi ku kekasih itu hanya pinjaman untuk aku hanya unatuk sementara ..

kerana ,,dari mana dia dtg pasti akan kembali semula ,,
tiada guna untuk berdendam . wahai sahabat ku lepaskan korang pergi dan ku panjatkan doa kepada ilahi semoga dirimu berbahagia selalu dan sentiasa hidup dalam suasana yang aman dan harmoni ..
tuhanku tiada apa yang muystahil bagi diri ini melainkan kekuatan iman dan kesabaran yang tinggi ..untuk menghadapi serta cekal untuk menghadapi ujianmu itu ..

 tuhan ku  ,,, padamu ku bersujud dan mohon petunjuk ! UNTUK KU MENERUSKAN LANGKAHKU INI,,,aku takot tuhan salah langkah hambamu tidak ingin membuat air mata ibuku merintih ,,oh tuhanku ,, sekiranya kebahagian buat ku indah ,ku relakan kau berikan pada ibuku ,,kerana diri nyer lebih berhak dapatkan itu semua !! tiada guna ku bahagia tapi ibuku merintih ...ujianmu amat berat untuk nyer tuhanku ,,,!!! kemewahan yang diberi ,harta segunung tinggi pun tapi hati seorg ibu itu tidak tnang !tiada guna buatku tuhan ..

benar hambamu keluh !!! berikan lah hambamu ini petujuk !! supaya dapat merenangi ujian mu ,,, supaya diri ini sentiasa sabar dan sentiasa bertawakal padamu ....




KU INGIN DIRIMU SENTIASA TERTAWA ,,






IZINKAN AKU PEROLEHI KEBAHAGIAN TUHAN KU !!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment